جعفر فرجی
دانشجوی دکتری مدیریت راهبردی
جعفر فرجی
دانشجوی دکتری مدیریت راهبردی

مطالب بلاگ

عرصه های اجتماعی ورزش و ورزشکاران

22 آذر 1398 دست نوشته ها
عرصه های اجتماعی ورزش و ورزشکاران

در مطلب قبلی راجع به اهمیت عرصه های اجتماعی گفتم و یکی از عرصه ها یعنی #کسب_وکار_اجتماعی را تشریح کردم. یکی دیگر از عرصه های مرجع ساز و راهبردی اجتماعی که جریان انقلابی نسبت به آن کمتر توجه داشته عرصه #ورزش و ورزشکاران بوده است.
هر چند از دیرباز ودر طول تاریخ #پهلوانان و ورزشکاران جزو مراجع اجتماعی بوده اند اما توسعه زندگی شهری بیش از پیش ضرورت توجه به عرصه ورزش را بوجود آورده است.
اضافه وزن ، #چاقی و تحرک کمتر از ده دقیقه، انسانهایی خموده و بی اراده و بدون #نشاط را بدنبال دارد.
انسان #ورزشکار، انسانی با اراده ، شاداب و سختکوش خواهد بود.
مدیران ملی و محلی و شهری موظف هستند زمینه حضور گسترده و توسعه ورزش های همگانی را بوجود آورند.#ورزش_همگانی باید به سمت ورزشی ارزان و در اختیار همه برنامه ریزی شود.در برخی کشورها نظیر چین و روسیه تجربیات موفقی شکل گرفته و پیگیری ورزش حرفه ای برای دانش آموزان از ابتدایی تا دبیرستان بصورت اجباری درآمده است.
در طول سالیان گذشته برخی اقداماتی نظیر تجهیز وسایل ورزشی در پارکها و تامین زیرساختهای ورزشی #مساجد انجام شده اما در نیمه راه رها شده است.
فارغ از وظایف دستگاههای دولتی و شهری، مجموعه های مردمی انقلابی نیز باید محوریت ورزش در اماکن مختلف پارکها، ورزشگاهها و مدارس و… بر عهده بگیرند و شبکه ورزشکاران #قهرمانان مناطق خود را شکل دهند.
ورزش میدانی است که به شدت می توان به توده های مردم، جوانان و نوجوانان نزدیک شد.
این در حالیست که در فرهنگ ایرانی اسلامی ورزش با مسائل اعتقادی و تمسک به مولا علی(ع) آمیخته شده و فرصت بزرگی را برای فرهنگ سازی در اختیار جریان انقلابی قرار می دهد.
برگزاری ورزش های صبحگاهی، مسابقات محله ای و لیگهای بازی های محلی و سنتی بیش از پیش می تواند هویت محلی و صمیمیت بین اقشار مختلف یک منطقه را تامین نماید.

جعفر فرجی پیاده روی شهرری
جعفر فرجی پیاده روی شهرری در فرمانداری شهرری

پی نوشت: تصاویر متعلق به #پیاده_روی بزرگ خانوادگی است که برای اولین در دوره فرمانداری بنده در سال ۸۹ در شهرستان ری برگزار شد.
چون قبض قرعه کشی میخواستیم چاپ کنیم پرسیدم بزرگترین اجتماع ری چند نفر بوده گفتند سه هزار نفر.اول گفتم ده هزار تا قبض چاپ کنید.
روز قبل برنامه گفتم پنجاه هزار تا بزنید.در حالیکه همه متعجب بودند.
پنجاه هزار قبض ده دقیقه اول برنامه در ورودی ها تمام شد وما درحیرت جمعیت ماندیم.تعمیق صمیمیت بین مردم و احساس غرور وهویت شهرری بودن به هنگام پیاده روی مشهود بود.

جعفر فرجی پیاده روی خانوادگی
جعفر فرجی پیاده روی خانوادگی شهرری

برادر عزیزم #حسین_اجاقی قهرمان و سرمربی بااخلاق #تیم_ملی #ووشو یکی از بانیان این حرکت بزرگ در ری بودند.
پست بعدی از ورزش قهرمانی مینویسم

برچسب:
یک نظر بنویسید

اسلاید زیر را به سمت چپ بکشانید *