جعفر فرجی
دانشجوی دکتری مدیریت راهبردی
جعفر فرجی
دانشجوی دکتری مدیریت راهبردی

مطالب بلاگ

با تعدی به جنگل حتی به بهانه ساخت حوزه علمیه مقابله کنید

25 مرداد 1398 دست نوشته ها
با تعدی به جنگل حتی به بهانه ساخت حوزه علمیه مقابله کنید

با تعدی به جنگل حتی به بهانه ساخت حوزه علمیه مقابله کنید.(رهبر انقلاب)
بحث مان راجع به اهمیت عرصه های اجتماعی بود. یکی دیگر از عرصه های مهم #اجتماعی که تاثیر اجتماعی فراینده ای در دنیای امروز دارد بحث #محیط_زیست است.
شکل گیری جنبش هایی با استقبال وسیع برای مبارزه با #آلودگی_هوا، مبارزه با زمین خواری و کوه خواری، پسماند صفر، کسب و کار سبز، محصولات سبز و انرژی سبز و … بحث های زیست محیطی را بیش از پیش با اهمیت نموده است.
حضرت آقا به مبلغینی که در کشورهای اروپایی قصد تبلیغ داشتند در جلسه ای گفته بودند آنجا از اسلام و توحید و … شروع نکنید، آنجا سعی کنید از نظرات اسلام در خصوص #حقوق_حیوانات و طبیعت و محیط زیست شروع کنید تا دلها با شما همراهی کند.
علقه و احترام به محیط زیست نقطه اشتراک میان همه انسانها است و بشدت مرزها را از میان قشرهای مختلف جامعه برمیدارد.
این عرصه در دهه آینده مهمترین عرصه ای است که رهبران اجتماعی مورد وثوق مردم را خواهد ساخت.

پینوشت: در دوره فرمانداری در سال های ۸۸ تا ۹۰ یکی از مهمترین کارهایی که به جد پیگیری شد تلاش و مبارزه با دفن زباله ها در منطقه کهریزک بود.
هیچ تصویری از کوه بزرگی که از زباله ها در #مرکز_زباله_کهریزک شکل گرفته بود وجود نداشت و اجازه بازدید رسانه ها داده نمی شد.(ارتفاع ۵۰ کامیون حمل زباله روی هم قرار بگیرند)
با هماهنگی با مجمع نمایندگان تهران یک روز همه نمایندگان را به ری دعوت کردم و به بازدید هوایی بردم. حدود چهار ساعت تمام ظرفیتها و مشکلاتی که باید نمایندگان تهران کمک می دادند از اقتصادی، صنعتی و اجتماعی و … از بالا رویت شد. و اولین تصاویر هوایی از مرکز زباله در رسانه ها از بالا گرفته و پخش شد ?و مبنای یک جنبشی در رسانه ها و تجمع ها و مطالبه فعالان محیط زیست و به طبع اقدامات اصلاحی از طرف شهرداری تهران شد.

علی رغم اقداماتی در آن دوران الان هم از جاده تهران قم و فرودگاه بین المللی امام که رد می شوید برای لحظاتی بوی بدی که مردم کهریزک شبانه روز از آن زجر می کشند را می شنوید.
به امید #تفکیک_زباله کامل از مبدا در تمام شهرهای ایران و پیوستن همه مردم بویژه بانوان به جنبش خانم #حمداوی یعنی جنبش پسماند صفر و جلوگیری از دفن زباله

برچسب:
یک نظر بنویسید

اسلاید زیر را به سمت چپ بکشانید *