جعفر فرجی
دانشجوی دکتری مدیریت راهبردی
جعفر فرجی
دانشجوی دکتری مدیریت راهبردی

مطالب بلاگ

نشاط و تفریح کالای گران و دور از دسترس خانواده ها

21 مهر 1399 دست نوشته ها
نشاط و تفریح کالای گران و دور از دسترس خانواده ها

یکی از عرصه های اجتماعی بسیار موثر بحث #نشاط و تفریح است.
با حاکم کردن سبک زندگی مدرن نشاط یک کالای گران و دور از دسترس خانواده ها شده است
متاسفانه نسل جدید توان #سرگرمی و نشاط با وسایل ساده، با هزینه کم و مبتنی بر نشاط و شادابی و تقویت توامان ذهن و جسم را ندارد.
#بازی_های_محلی_بومی که اکثرا با چند سنگ یا چوب یا چند وسیله ساده بودند و توان فیزیکی افراد را تقویت میکرد و مایه نشاط و فرح فراوان بودند این روزها به دست فراموشی سپرده شده اند.
متاسفانه غلبه نگاه #سودمحور بر مدیریت شهرها و حوزه های تخصصی کشور و غفلت برنامه ریزان باعث پرهزینه شدن و گران شدن حوزه نشاط شده و با سوق دادن خانواده ها به سبک شادی و سرگرمی مدرن عملا مایه نابودی ورزش های بومی و ارزان شده اند.
در #نهضت_اجتماعی ما حدود ۳۰۰ مدل مردمی تفریح ارزان قیمت سالم را شناسایی کرده ایم و اگر شرایط مهیا شود میخواهیم رقابتی بین این مجموعه ها برگزار نماییم.
باید نشاط را ارزان و در دسترس و مبتنی بر نشاط توامان روح و جسم به دور از سبک زندگی مدرن` گران و صرفا سرگرم کننده و بدون تحرک فعلی، بازتعریف کرد.

کوهپیمایی در ماه رمضان جعفر فرجی
کوهپیمایی در ماه رمضان جعفر فرجی

.
پی نوشت۱:انس داشتن با کوه از انسان یک موجود بانشاط و #بااراده خلق می کند.
پذیرش حرکت بسمت قله ها با علم به وجود سختی های فراوان و همچنین تحمیل اراده خود بر شرایط محیطی، تمرین پرتکراری است که انسان از انس با کوه یاد می گیرد.
در پیش از انقلاب انس با کوه یکی از نمادهای نخبگان جریان انقلابی بوده اما نسل های بعدی بویژه نخبگان انقلابی سبک زندگی متاثر از سحرخیزی و کوه پیمایی را کنار گذاشته اند. با این بدنهای بی رمق و شل و سبک زندگی نامبارک، سالهای دهه شصت وهفتاد نسل های بعدی دیدنی است.
ارزانترین و موثرترین روش برای تزریق نشاط و روحیه مقاومت واراده ترویج کوه پیمایی است.
جامعه ای که فتح قله ها را تمرین کرده هیچ گاه در برابر سختی ها سر خم نخواهد کرد.

خدا را شکر میکنم در سال ۹۹ توفیق داشتم تمامی روزهای هفته از ساعت ۵:۳۰ از خانه خارج شده و بصورت مداوم مانند سالهای قبل با کوه مانوس بودم.
پی نوشت۲ : گروه کوه پایگان طلوع که چند سال در کوهها عضوگیری کردیم، انقدر گسترده شد که وقتی برای کوه پیمایی ارتفاعات فردو در شبکه داخلی مان فراخوان دادیم با ۱۱ اتوبوس به آن مناطق رفتیم.
شعار گروه کوه نوردی ما این بود
در انتظار رویت خورشیدیم …

برچسب:
یک نظر بنویسید

اسلاید زیر را به سمت چپ بکشانید *