جعفر فرجی
دانشجوی دکتری مدیریت راهبردی
جعفر فرجی
دانشجوی دکتری مدیریت راهبردی

مطالب بلاگ

دیدارهای مردمی رمز مردمی سازی حکمرانی

5 اسفند 1397 دست نوشته ها
دیدارهای مردمی رمز مردمی سازی حکمرانی

مردم باید نظام و مسئولان خود را هم قبول داشته باشند و هم دوست داشته باشند. شاید دوست داشتن وجهه همت مدیریت تمدن غرب نباشد و یکی از تفاوتهای مردمسالاری دینی با دموکراسی های غربی است.
توسعه فناوری اطلاعات و دولت الکترونیک بهترین بستر برای کارآمدسازی نظام است و می تواند به این نقطه کانونی ختم شود که مردم نظام را قبول داشته باشند.

دیدارهای مردمی جعفر فرجی
جعفر فرجی در دیدارهای مردمی شهرری

اما دوست داشتن نظام و انقلاب و مسئولان آن و آمادگی برای جانبازی مادی و معنوی در راه آن، لازمه بقا انقلاب است و این تنها از طریق ارتباط عاطفی بدون واسطه و دیدارهای رو در روی مسئولان محلی،شهری،استانی و ملی و پاسخگویی متواضعانه و شنیدن درد و دل های مردم حاصل می شود.

دیدارهای مردمی در شهر ری جعفر فرجی
دیدارهای مردمی در شهر ری جعفر فرجی

مردمی ماندن جمهوری اسلامی رمز بقا انقلاب اسلامی است.
تحول حکمرانی با رویکرد مردمی سازی حکمرانی یکی از مهمترین هدف گذاری های گام دوم نسل های بعدی میبایست باشد.
تعبیر رهبر انقلاب در این خصوص میدان داری مردم است که چند پله بالاتر از ادبیات مشارکت و تسهیلگری است. فارغ از نیاز به تحول ساختاری بر مبنای حداکثرسازی میدان برای نقش آفرینی مردم که در آینده راجع به آن صحبت خواهم کرد ، در حوزه هایی که حاکمیت خدماتی به مردم ارائه می دهد نیازمند دو خط تلاش موازی و در ظاهر متناقض با هم هستیم.
۱. حذف همه نقاط تماس مخاطبان و مردم با بدنه دولت از طریق توسعه دولت الکترونیک بویژه در نقاطی که امتیازات و رانتهایی این تماس ارباب رجوع و مدیران ایجاد می کند
۲. برگزاری دیدارهای مردمی مدیران ارشد در سطح محلی، شهری ، منطقه ای و ملی

جعفر فرجی و مسئولان شهرری در دیدار مردمی
جعفر فرجی و مسئولان شهرری در دیدار مردمی

پینوشت: به همت مدیران حدود ۲۰ اداره پرمخاطب شهرستان ری و معاونین فرماندار و جناب آقای عباس قنبری بازرسی فرمانداری و تیم جوان شان در طول دو سالی که فرماندار بودم هر هفته پنج شنبه شب ها در یک مسجد با حضور همه مدیران شهرستان دیدار مردمی داشتیم که خاطراتی از آنها را خواهم گفت.

برچسب:
یک نظر بنویسید

اسلاید زیر را به سمت چپ بکشانید *