جعفر فرجی
دانشجوی دکتری مدیریت راهبردی
جعفر فرجی
دانشجوی دکتری مدیریت راهبردی

مطالب بلاگ

آقا رسول جان بچه های کانون نخبه

10 فروردین 1400 دست نوشته ها
آقا رسول جان بچه های کانون نخبه

آقا رسول جان بچه های کانون نخبه در بستر بیماری کرونا ?

.
هر دو  نخبه بودند
هر دو دارنده  مدال المپیاد ریاضی
برای هر دو از بهترین دانشگاههای جهان دعوتنامه آمد
هر دو افتخار ایران هستند و خواهند بود یکی را همه می شناسند و یکی را هیچ کس اما:
◀️ رسول محمدقلی به جای دانشگاههای آمریکا جنوب شهر تهران را انتخاب کرد و  کانون دانش پژوهان نخبه را راه اندازی کرد و مایه پیشرفت هزاران جوان محروم شد. در مناطقی که نابرابری های اقتصادی اجتماعی عمیق است تنها با توانمندسازی علمی می توان شکاف طبقاتی را اصلاح نمود و او در این جبهه مایه تحول زندگی هزاران جوان شد.
⬅️ نخبگان ایرانی در رفاه کامل آمریکا مسائل علمی دانشگاههای آنجا را حل می کنند. چرخه استثماری جهان سلطه نخبگان ایرانی را در رفاه کامل غرق میکند چرخه ای که برترین نخبگان را از سراسر جهان برای سلطه بیشتر خود به آمریکا می برد تا نابرابری مغزها تضمینی باشد برای فقر سه چهارم جهان و ثروت عده ای اندک.
◀️ اما  رسول محمد قلی نمی خواست مهره ای باشد در سیستم جهان سلطه چون او یک  ابرمرد تمدنی بود. او شروع کرد به توسعه کانون های نخبگان و محیط های علمی در  مناطق محروم کشور و حدود ششصد مجموعه را در این مناطق برای پرورش نخبگان توانمند کرد. نخبگانی متعهد که کمر همت به پیشرفت مناطق خودشان بسته اند.
در این راه سختی و بضاعت مالی کم و سنگ اندازی ها او را خسته نکرد.
◀️ رسول محمد قلی با پرورش علمی و اخلاقی چند هزار دانشجوی دانشگاههای برتر کشور و حدود دویست دارنده مدال المپیادهای علمی از میان جوانان محروم که همه الگوی دانش آموزان و مردم مناطق خود هستند یک جریان فرهنگی زلال دینی را تقویت کرد.
? اما امان از رسانه که در آن نخبگانی که از این کشور می روند و کار برای مردم سرزمینی دیگر را برمیگزینند ، قهرمان درست میکند ولی رسول محمد قلی ها در آن جایی ندارند.
صاحب این نوشته به دنبال نادیده گرفتن شرایط سختی که برای نخبگان ایرانی در داخل کشور بدلیل سومدیریت ها وجود دارد نیست و نخبگان جوانی که اقامت در کشورهای دیگر را برمیگزینند را درک می کند.
افتخار آفرینی نخبگان ایرانی در سرزمین های دیگر و حجم بالای نخبگان ایرانی در کشورهای دیگر برای ایران یک فرصت است اما نخبه انقلابی آن ابرمرد تمدنی است که با علم به همه شدائد و سختی ها میماند تا ایران عزیزمان را بسازد.

اهدای مدال کانون دانش پژوهان نخبه به رهبری
اهدای مدال کانون دانش پژوهان نخبه به رهبری

بلوغ علمی مریم میرزاخانی برای یک ایرانی مایه افتخار است اما  نخبه تمدنی میماند و جان و عمر و توان علمی خود را به امید ساختن روزهای بهتری برای فرزندان این سرزمین صرف می کند و تاریخ کشور خود را میسازد.
نخبه تمدنی کسی است که مسائل واقعی مردم خود را حل میکند او مهره سیستم های پیچیده فاسد نیست خود سیستم ساز است و به نظام استثمار مغزها نه می گوید.
نخبه واقعی رسول محمد قلی است که من و امثال من زندگی مان را مدیون مجاهدت های او هستیم.
امروز هزاران نخبه همچون رسول محمد قلی در جای جای ساختارها هستند که علی رغم اینهمه سو مدیریت باز رو در روی عالم توان ایستادگی داشته ایم.
کاش اینها الگوی کودکان و جوانان ایران زمین باشند.
پی نوشت:
آقا رسول جان ما که الان در معاونت  بنیاد علوی مشغول به خدمت رسانی در مناطق محروم کشور هستند دیشب بدلیل  کرونا در بیمارستان بستری شدند خیلی برای سلامتی شون دعا کنید.

 

 

اردوهای کانون دانش پژوهان نخبه جعفر فرجی رسول محمد قلی
اردوهای کانون دانش پژوهان نخبه جعفر فرجی رسول محمد قلی

 

رسول محمد قلی کانون نخبه در آغوش رهبری
رسول محمد قلی کانون نخبه در آغوش رهبری

 

جعفر فرجی در آغوش رهبری
جعفر فرجی در آغوش رهبری
برچسب:
یک نظر بنویسید

اسلاید زیر را به سمت چپ بکشانید *